14 Nisan 2015 Salı

Benjamin Millepied: L.A. Dance Project

Aylardır dört gözle beklediğim gösteri sonunda geldi geçti bile...
Bu benim Noel hediyemdi. Demiştim ya, bu Noel hizmet hediyeleri verdim ve hizmet hediyeleri aldım.
Aralık ayında biletleri biten Benjamin Millepied'nin L.A. Dance Project 3 gösterisi.
Benjamin Millepied'yi biliyorsunuz, Nathalie Portman'a Oscar kazandıran Black Swan filminin koregrafı.

3 bölümden oluşan bu gösterinin Harbor Me adını taşıyan ilk bölümüne öldüm bittim. Sidi Larbi'nin koregraflığını yaptığı 20 dakikalık bu dans performansını daha önce hiçbir yerde görmedim.
Öyle yaratıcı...
Dansçıların akışkanlığı, evet evet sanki birbirlerinin üzerine ve birbirlerinin üzerinden akıyormuş havası veren performansları göz kamaştırıcı.
Çok dans gösterisi izlerim.
İtiraf etmeliyim ki son zamanlarda gördüğüm gösterilerdeki çoğu hareket birbirine benziyor, birbirini andırıyor ve hatta birbirinin aynısının farklı yorumlanışı oluyordu.
Ama Harbor Me öyle değildi. Enfesti.
İzlediğim hiçbir dans gösterisine benzemiyordu.
3 erkeğin muazzam performansı... İnsan vücudunun neler yapabileceğini ve yaratılığın sınırının olmadığını gösteriyordu bize. Bayıldım...

Dansçılar: Aaron Carr, Charlie Hodges, Morgan Lugo.


İkinci bölüm olan Acts for The Blind biraz daha theatral, konusu olan minik mir mise en scene in dans aracılığıyla sahneye konulması tarzında birşeydi. Fena değildi. Pek benim hoşlandığım bir tarz değildi. Ama dansçılar yine müthişti.

Son bölüm ise, bizzat Benjamin Millepied'nin kendi kareografisi.

Hearts and Arrow

Millepied zaten çok ünlü bir balet olup Paris ve İsviçre Devlet Opera ve Bale'lerinin idaresinde önemli bir kariyere sahip olan başarılı bir dansçı ve kareograf.
Haliyle onun gösterisi daha çok bale motifleriyle yaratılmış bir modern dans gösterisiydi.
Çok enfesti.
Biletlerin aylar öncesinden bitmiş olmasına şaşırmamak gerek.



Theatre du Chatelet'de gösteri izlemek ta ayrıca başka bir zevk.
Opera ambiansı, dekorasyonu ve asaletinden farkı yok.

Bakalım diğer gösterilere...


9 yorum:

  1. Merhaba. Roland Garros biletleriyle ilgili araştırma yaparken geldim bloğuna. Belki bana fikir verebilirsin diye bir sorayım dedim.

    Uzun yıllardır yapmak istediklerim listesinde ilk sırada orada tenis maçı izlemek var. İkinci tur maçı falan, öyle finallede gözüm yok ama Nadal'ı canlı seyretmek isterim çok.

    Neyse, hayat hikâyeme gerek yok. İnternetten baktığım bilet fiyatları 250€ civarında. Turnuvanın sitesinde aynı zamanlar 60€ falan gözüküyor. Yurt dışı satışları mı daha pahalı ben mi anlayamadım. Oraya turnuva sırasında gelsem kapıdan bilet bulma olasılığım olur mu yoksa paşa paşa 250€ verip bilet almalı mıyım?

    Bu sene şans eseri eşim tam o tarihlerde boş olduğunu biraz önce öğrendim de, bir anda hayallere kapıldım.

    Mail adresim metebilge@gmail.com, cevaplayabilirsen çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler :-)

    Not: Mail adresi göremediğimden buraya yazdım, bu yorumu yayınlamazsan sevinirim:-)

    YanıtlaSil
  2. Silersen diyeyim, direk yayınlanıyormuş:-)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Handan mı diyeyim, Mete mi, bilge mi bilemedim:)
    Özelden de yazarım ama madem buraya yorum bırakmışsın Roland Garros biletleriyle ilgili başka sorusu olan da varsa yararlansın diye buradan yazayım dedim.

    Ben Rolland Garros'a 3 defa gittim. İki tanesi zaten şirketlerin özel davetiyeleri sayesindeydi.
    Diğeri ise kadınlar yarı finaliydi ve 1 gece önce internette satılan 3'lü packlerden aldık 80 euro p/p.
    RG'a beraber gitmeyi düşündüğümüz bir arkadaşımla bir sene, biletlerin daha satışa sürüldüğü ilk gün 15 şubat sanırım bilgisayarın başına geçip erkekler final, yarı final veya çeyrek final yerleri aramıştık ancak daha ilk saatte bütün yerler satılmış görünüyordu.
    Ama 1. turlar, 2. hatta 3. turlar için bilet bulma sıkıntısı olacağını sanmıyorum.
    Rolland Garros kapısında her eventte olduğu gibi karaborsa biletler satılıyor elbette, ancak yer neresidir, güvenilir midir, ne kadardır bir fikrim yok.
    Benim yapmayı düşündüğüm günbegün turnuvanın kendi sitesine girip yerlere bakmak, bazen çok düşeş fiatlar olabiliyor. Kanımca 250 euro çok, bir yarı final maçı fiatı bu. Zira 30 euroya bile bilet bulmak mümkün.
    Umarım biraz yardımcı olabilmişimdir.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim:-) Bu konuyla ilgili hiçbir yerden bir dikir edinememiştim. Bilet fiyatı burada neden bu kadar fahiş ben de anlamadım. O zaman bir çılgınlık yapıp oraya kendimizi atalım ve bir bilet bulmak için kapıda şansımızı deneyelim. Eşimi buna ikna etmekte kaldı iş:-)

    Mete ile Bilge'nin annesi Handan:-)

    YanıtlaSil
  5. İnternetteki siteden bilet kapmayı başardı eşim ve gittik:-) Haber vermek istedim sana da, teşekkürler tekrar:-)

    YanıtlaSil
  6. Aaaa super olmus Handan, cok sevindim:) Hangi maça gittiniz?
    Ben bu sene gidemedim ama 1. turdan itibaren butun maçlari televizyondan seyrettim.

    YanıtlaSil
  7. Nadal-Almagro, Murray-Sousa, Wosniacki-Georges maçlarını izledik:-) Bir günlük kaçamak oldu,çok güzeldi:-) Biletleri de 60€ ya bulduk, iyi ki diğer siteden almamışız:-)

    Ben de geri kalanını evden izledim. Nadal kazanamadığı için biraz buruk kalsam da Wavrinka'nın yenmesine de sevindim, çok güzel oynadı çünkü:-)

    YanıtlaSil
  8. Bir gunluk Paris kaçamagi... Hem de Roland Garros için, ne guzel bir hayatiniz var Handan:))
    60 Euroya valla sahane bulmussunuz, ben burda yasadigim halde bulamazdim:) Bravo.

    Nadal'in kazanamadigina ben sahsen uzulmemekle beraber, bu monopolun de artik bitmesini istiyordum. Ama Djoko-Wawrinka maçi sahiden de surpriz oldu. Ilk setten sonra ben kanapede uyuyakaldim. Ikinci setin sonuna dogru bir baktim maçin seyri degisiyor, Wawrinka acaip bir performans sergiliyor hemen dirildim:)
    Bence Kuznetzova - Schiavone maçindan sonra turnuvanin en iyi maçiydi.
    Wawrinka'yi izlemek hiç bu kadar keyifli olmamisti. Djoko resmen tam kapasite oynayip çikis yolu bulamadi, sadece savunma yapabildi.
    Hem Djokovic'in çok parasi var, biraz da digerleri kazansin:) 1.8 Euros, Allah bereket versin:)

    YanıtlaSil
  9. Ben de aynı fikirdeyim, biraz da başkaları kazansın:-)

    YanıtlaSil