13 Ağustos 2013 Salı

Cirque du Soleil : KA

Cirque du Soleil'i bilen bilir.
Seveni çok ama sevmeyeni de çok...
Cunku bir makina gibi isliyor. Akrobatlari gunde 12 saat antrenman yaptiriyorlar. Gosteriyi surukleyenler iyi kazaniyor gerisi CV'deki Cirque de Soleil etiketine.
Sadece para para para, humanist yanlari kaybolmus diyenler var.
Neden mi?
1 ay kadar once Las Vegas'ta olen akrobat kizi okumussunuzdur, ya da duymussunuzdur.
Hangi oyun oldugu, nerede çiktigi bile gizlendi, anlatilmadi.
Meger MGM'deki KA gosterisiymis.
Las Vegas'ta herkes biliyor, konusuyor ve elestiriyor. Zira kizin olumunun ertesi gunu hemen yerine yedegi geçiriliyor, kizin anisina ertesi gun dahi gosteri girisine bir resmi bile konmuyor, aninda olay unutuluyor, unutturuluyor.
Cirque du Soleil'in birçok gosterilerisini çok begenerek izlesem de, evet bu son duruma içerlememek elde degil. Hiç hesapta yokken gidiyorum bir KA bileti aliyorum. Nerde ne olmus anlamak için...

Birsey soyliyim mi?
Bu ölen kiz olayiyla da ilgisi yok. Ben bir gosteriden bu kadar sikildigimi hatirlamiyorum. Bayilacaktim.... Hersey o kadar agir ilerliyor, bir agir ilerliyor...
Ilk yarim içinde gosteriyi terk etmek istedim. Cok ciddiyim.
Cirque du Soleil benim gozumde; her yerden birsey çikacak, her an birsey patlayacak, dikattiniz bir o yana çekilecek, bir bu yana çekilecek ve hatta zaman zaman sahnenin neresine bakacaginizi sasiracaksiniz.
KA hiç oyle degil. Bir atraksiyon fakirligi var. Akmiyor, ilerlemiyor. Kendi kendime soruyorum, hersey o kadar sade ki bu kiz nerede olmus olabilir.

Atraksiyonlu tek bir yer var. Bir kadin, bir erkek. Erkek ayagindan ipe baglanmis bir sekilde, kadini elinden bacagindan aliyor akrobatik hareketler yapiyorlar ve bir yandan da yerden bir hayli yukseliyorlar. Kiz tutunamasa, eli bile kaysa yeri boylar. Aklima bu bolumden baska birsey gelmiyor.

Cirque du Soleil'in en az beğenerek izlediğim gosterilerisiydi.
Cirque du Soleil'in bu kadar yavaş akan gösterisinin olmasina dahi şaşirdim.
Yarin öbür gun KA ekibi olarak turneye gelirlerse Cirque du Soleil diye bence hemen atlamayin. Bilet fiatlarina bakin. Çok büyük beklentiler içine girmeden Cirque du Soleil, adi var, diye gitmeyi kabul edeceginiz bir gosteriye ne kadar vermeyi kabul ediyorsunuz, hesabinizi yapin. Karaınızı öyle verin.
Biz Vegas'ta kisi basi 140 $ odedik. O da Tix4tonight'lardan aldigimiz için.
Bence bu gösterileri o kadar etmez...

Cirque du Soleil: LOVE ve Eski Cirque du Soleil. THE DREAM

Cirque du Soleil Sensual: ZUMANITY

Cirque du Soleil: MYSTERE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder