9 Ocak 2017 Pazartesi

Bim bam bom çok şükür dostlar...

Bim bam bom, çok şükür dostlar. Benim de artık Türk bir komşum var...

Dünyanın öbür ucunda arkadaş iyidir. Bir Türk komşu candır.
Sadece iki kat aşağımda oturuyormuş ta haberimiz yokmuş, asansörde karşılaşmamız gerekiyormuş...

Türk komşu dakka bir gol bir adamı evine kahveye çağırır.
Kahvenin yanında evde ne varsa çıkarır. Çikolata, ceviz, badem, bisküvi, meyve...
Giderken bir de eline bir kap zeytin bir teneke peynir tutuşturur.
Sonra da der ki; her gün kahveye gel, çat kapı gel, bir şeye ihtiyacın olursa 7/24 gel...

Böyleyiz biz.
Türk olmaktan gurur duyduğum alanların başında bu var.
Yıllar önce Tire'ye gitmiştik, dağın başında bir köyde durduk. Uzaktan arabayı gören 2 yaşındaki minik kızın bize ilk sorduğu soru şudur: "Aç mısın?"
Böyleyiz biz. Herkes bilir. Dünya bilir. Bir Türk'ün evine misafir olmak ayrıcalıktır.
Türk komşum oldu benim. Hem de sadece iki kat aşağımda.
Beni daha tanımazken, sırf Türk'üm diye bana evini açtı, yüreğini açtı, sofrasını açtı.
Elimde zeytini peyniri görünce sevgilim bana imrenerek baktı, ben peynire gururla baktım...



Bu hafta sonu, sonunda içimize sinen bir kanape aldık. London Style. Evimiz eve benzemeye başlıyor.
Bir tamamlansın da, Parisienne usulü "yeni taşındık" partisi yapacağım.

Cumartesi günü inanılmaz sıcak, güneşli, güzel bir gündü. Aslında öğle sıcağında dışarıda olunacak hava değildi ama dışarıdaydık işte. Biz de meşhur Botanik Bahçesi'ni gezdik. Daha önce gezdiğim bildiğim yeşil hiçbir parkla karşılaştıramıyorum, o kadar devasa bir yeşillik... Orman resmen. Hadi belki birazcık Tokyo'daki Yoyogi Park'la kıyaslayabilirim. Ama Singapur Botanik Garden başka birşey. En ünlü tarafı da orkideler... Burası bir orkide cenneti. Zaten orkide bahçesi var içinde. Bir de zencefil... 250 çeşit zencefil olduğunu biliyor muydunuz? Singapur'un en ünlü ve şık restaurantlarından olan HALIA 'nın meşhur ettiği bir bitkiymiş bu.
Ah Kuğu Gölü'nü de unutmamalı elbette. Etrafında konserler, picnic yapan aileler... Haaa kuğular Amsterdam'dan, bunu da söylemeden geçmeyelim.































Pazar günü Fransız bir çift arkadaşımızla brunch programımız var.
Duxton'a aboneyiz. Evimizin yakınında bu kadar güzel yerlerin olması ne hoş !
49 Duxton Road Group Therapy, ikinci katta.
Sıradan bir kafe gibi görünse de kahvaltı programları için ideal bir adres.
Pumkin Pancake ve Pancake Stack üstün !!! Muhakkak tavsiye ederim. Kahveleri de enfes...

Singapur'da kendime adresler oluşturma turum devam ediyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder