27 Ekim 2013 Pazar

Etiketleri Okumak

Biz kuçukken Dilara ismi pek yoktu. Cok azdi Dilara'lar. Tek tuk iste... Benim hiç Dilara diye arakadasim olmadi. "Dilara" diye hitap edecegim biri de olmadi hayatimda.
Siz ne dusunursunuz bilmem ama bence bir insanin kendi ismiyle seslendigi birine karsi sempati duymamasi imkansiz. Isimlerin tasidiklari bir enerji var. Kisiligi bile direk etkileyen bir yapisi var. Hayati boyunca sizinle ayni isimle yasamis birisi elbette bazi noktalarda sizinle ayni duygu ve dusuncelerden geçmistir, degil mi? Ayni isme tepki verdi çunku o da sizin gibi... Ayni ismi duydugunda sizin benliginizde ne oluyorsa onda da oldu.
Hayatim boyunca bu ismi sadece duyma keyfini surdum, simdi ben de bu isimle birine seslenme zevkini yasiyorum. 

DILARA KONTIS

Ozel bir espri anlayisina sahip, eglenceli, ve enerjisi çok yuksek bir kadin...
Tutkulu bir kadin. Ben bayiliyorum içinde tutku hissettigim kadinlara.
Tutku derken, hayata, isine, kedilerine, keçelerine...
Sevdigi erkeklere de... Askin pesinden gitmis, once bir ulkeye sonra bir baska ulkeye savrulmus cesur bir kadin... Kurar, sarmazsa yikar, baska yerde yine kurar, sararsa yasar, sarmazsa... icabina yine bakar.
Deli cesareti iste. Dilara bunu yapar. Yine olursa, yine yapar...

Keçeler ahh o keçeler yok mu o keçeler... 

Oraya buraya her yere isledigi, dunyanin her yerinden siparisler aldigi, kendi deyimiyle, "çalismak çok guzel ama bir gun keske 30 saat falan olsaydi" dedigi, gordugu ragbet uretebileceginin kat kat ustunde o buyulu keçeler...

Blogunu gezin, ne yaptigini daha iyi anlayacaksiniz. 

www.kecesepeti.blogspot.com

Blogunun en sevdigim yanlarindan biri de çok eglenceli olusu. Isledigi urunlerin resimlerini paylasirken altlarina da komik, keyifli notlar almasi. Her urune bir ruh katiyor, bir hikaye ilistiriyor Dilara.

Favorilerimden bir alinti:
"Evet her harfe boncuk isleyecek kadar siyirdim. Bu yeni kokos stilimi çok seviyorum."

Buyrun hep beraber konuk yazarim Dilara'nin kaleminden etiketleri okuyalim.

P.S. Baska baska ulkelerde yasayan, ve birbirinden habersiz bambaska bloglari olan iki Dilara olarak, senin bloguna verdigin isim: "Hayata Dair Dokunuslar", benim bloguma verdigim isim "Hayata Dokunmak."
Bu bir tesaduf olabilir mi?
                                      
                                                                *********************

ETIKETLERI OKUMAK

Kullanım kılavuzları, etiketler ne zamandan beri hayatınızda? Ufacık etiketler, sayfa sayfa kılavuzlar, ansiklopedi kalınlığındaki kullanım kitapçıkları... Bu kadar etiket yapıldığına göre bir amaçları olmalı. Hayatımızı kolaylaştırmak!


Örneğin; saf yün kazağınızı çamaşır makinasında yüksek ısıda yıkamayın.


Ya da buzdolabındaki sütü kafaya dikmeden önce yüzünüzü buruşturmamak için son kullanım tarihine bir göz atın.

Kullandığımız her eşyanın, yediğimiz her şeyin, giydiğimiz her kıyafetin bir etiketi var.

Ama bunlar cansız nesnelerin etiketleri. Peki ya biz insanların?

Bazen bizzat kendi kendimize etiketi yapıştırıyoruz. Bir rozet, bir yüzük, bir bıyık, bir başörtüsü, Facebook'ta adımızın önüne koyduğumuz ufak bir kısaltma...

Bazen de devlet bize "aman siz yorulmayın" diyor ve etiketlemeyi direk onlar yapıyor. Hatta arşivliyor ki ilerdeki nesillere aktarılsın. Kimi zaman da vücudumuz koyuyor etiketi. İki kaşın ortasındaki bir çizgi "stress altındayım" "bomba gibiyim". Cumbul cumbul kalçalar... Orta Anadoluluyuz biz kardeş genelde bakliyat ve hamurişi ile besleniriz.

Tüm bunların haricinde her kim ki görünmeyen etiketleri okur onun ellerinden öpmek lazım. Çok konuşan arkadaşınız neden bu kadar konuşur, kim sizi öperken asla gözlerini açmaz...

Diyeceğim odur ki; hayatınızdaki etiketleri okumaktan çekinmeyin.
Çünkü onlar bize kısmen yardımcı olur ama aslında bu buz dağının sadece görünen kısmıdır.

Siz gene de etiketlerin arkasındakilerini de okumayı unutmayın.

Hamis: Bu yazıyı yazan taze iki yıldır dürtüklediği keçelerin arkasına da bir Unico etiketi takmayı hayal eder durur.


4 yorum:

  1. Aslinda Dilara adi uzerine de yazabilirmisim. Dedigin gibi kucukken Dilara adi pek yoktu. O zamanlar Heidi cizgi filmi cok populerdi ve arkadasi Klara sagolsun onun yuzunden adimi epey bir Klara diye cagirdi cocuklar. Sonra Dilare, Dilere hatta Dirala diyenler bile oldu Ve tabi ben de sinir harbi. Ama en guzel yani sinifta hep senin adindan bir tane olmasi idi :))
    Sadede gelelim Dilara'cim guzel giris yazin icin cok tesekkur ederim. Ben de gecen yil rastladigimdan beri yazilarini gipta ile okuyorum. Beste ve diger kizlarindan duydugum kadariyla gipta etmem hatta kiskanmam gereken baska ozelliklerin de varmis :)) En yakin zamanda bir araya gelmeyi ben de isterim. Sonra seni kiskanip yuzyuze gorusmeme karari alir miyim o konuda garanti veremiyorum :)))
    Sevgiler ve tekrar tesekkurler. Bir ara ben de seni konuk etmek isterim.

    YanıtlaSil
  2. Dilara'cim yazin için çok tesekkur ederim, ben de seve seve sana konuk olurum. Giris yazisi da senden aldigim enerjiyle yazildi.:) En yakin zamanda bir araya gelmeyi ben de çok isterim. Ozelden konusup ayarlayalim bunu.:)

    YanıtlaSil
  3. Yazıyınız harika olmuş büyük bir keyifle okudum iki özel ve tatlı kadın, hayatımda yeriniz olduğu için çok mutluyum. Benimde lakabım Heidi idi :) beste

    YanıtlaSil
  4. Beste duygularimiz karsilikli. Sanal Noel sofrasinda bulusalim:)

    YanıtlaSil