22 Kasım 2009 Pazar

Curtis Stigers / Lost in Dreams

Cuma aksami bir jazz konserine gittim.
Duc de Lombard. Paris'in en iyi jazz clublerinden biridir.

Amerikali jazzci Curtis Stigers ve ona eslik eden 3 basarli muzisyen. Ozellikle solo yaptiklari anlarda piyanist te, contre basse'ci da, baterist te tek baslarina cok etkileyiciler. (Bu arada dikkat ettim, bateriler Turkiye'den geliyor:) Davulun uzerinde kocaman Istanbul yaziyor ve altinda da sirketin adi, yazamayacagim reklam olmasin:)

Stigers ayni zamanda saksafoncu. Ben sahsen saksafon performansini konser performansindan daha cok begendim. Zira kendisini bir gazetede "Paris'te bu hafta" kosesinde okuyup merak edip eve gelip deezer.com'dan dinledim. O kadar begendim ki Avrupa'da turnede olduklarini, cuma aksami Paris'te cikacaklarini gorunce hemen programimi yaptim. Sahnede izlemek evdeki kadar zevk vermedi ama kesfettigim icin memnunum.

Albumu Lost in Dreams gercekten basarili, jazz sevenlere tavsiye ederim.
I'm a jealous guy.. cok sevdim sarkiyi. Iceriginden dolayi degil, yanlis anlasilmasin:)




P.S. Bu arada birsey fark ettim.
Fransizca "loisir" yani Ingilizce "hobbies"in karsiligi Turkce'de tam olarak yok. Bugun sozluge baktim. Loisir icin: "bos vakit" yaziyor. Ama bos vakit tam olarak bu kavrami karsilamiyor ki!!! Yani bos vaktiniz olabilir ama o vakit illaki bir hoby ile doldurulacak diye birsey yok. Ya da isin disindaki sosyal aktivitelerle de dolu olup hic bos vaktim yok diyebilirsiniz.. burdan da anlasilacagi gibi isin disindaki tum zamani "bos" vakit olarak degerlendiren bir dilimiz var. Halbuki diger dillerde "hobbies", "loisirs" yani sosyal ve kulturel yasam, yasarken kullandigimiz zamanin icinde tanimlanmis. Herhangi bir kelimeye ihtiyac duymak o kulturun icindeki ihtiyaclara denk dusuyor. Ve "loisir" zaten zamanimiz bos ya da dolu olsun mutlaka hayatimizda var olan bir kavram ise, iste ozel olarak bir kelime de hak ediyor demektir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder