29 Ekim 2010 Cuma

Disarilarda olmak kesmiyor beni

Benim sosyal hayattan anladigim disarilarda olmak, arkadaslarla barda; aperoda, ev partilerinde olmak degil... Yalniz olmamak icin birileriyle zaman oldurmek degil... Hayatim eglenceden ibaret diye gosterip sahte iliskilerle cevrili olmak degil...
Arkadaslarin, disarilarin beni cok oyalamadigini goruyorum her seferinde. Dun yine bir aperodaydim ve gereksiz bir vakit kaybi oldugunu cok net gordum. Hicbir yer kesmiyor, hickimse oyalamiyor, tanimlayamdigim bir bosluk var icinde, asla dolmuyor. Aslinda ben bu boslugu ilk kesfettigimde ask saniyordum, ama simdi aski bu boslugu doldurmak icin kullandigimi gordum.
Adi Aylin'deki Aylin Radomisli gibi, asla tatmin olmayan bir tarafimin sikildigi icin imkansiz asklarla oyalanarak kendisini hep canli tutma egiliminden baska birsey degil.

Bildigim birsey var, disarilarda olmak degil, arkadaslarla sohbet degil zamani dolduran bana gore.
Kesifler ve deneyimler... Bir sey yapiyor olmak, beraber... bu bazen bir sarap degustationu da olabilir ama surekli gecelerde icmek ve insani bir adim ileriye goturmeyecek gereksiz sohbetlerle zaman oldurmek degil.

Zenginlesmek ancak evreni algilayis bicimimizi genisleterek deneyerek, gorerek ve yasayarak olur, insanlar da birer kesif dogru ama ben en azindan cok fazla insanin hayati siradan yasadigi cok az insanda bir ufuk genisleten bir algilayis tarzi oldugunu dusunuyorum. Hayati lineer bir cizgide yasamayan, lineer cizginin misyonlarini yerine getirmeyi kendine hedef koymayan her hayattan ogrenilecek cok sey var. Am o hayatlarla eszamanli iletisim icinde olmak mucize.

Ayse Arman'in yazilarini okuyorum yine bir gun.
Bir kadin vardi 82 yasinda, 40 yas grubuna ogutler veriyor.
Diyor ki:
"Olumlu olun, çalisin, uretin, beyniniz hep mesgul olsun. Actualiteyi hep takip edin. Yeni cikan kitaplari da bilin, bu yilin moda renlerini de..."
Calismadigim bu donemde kendimi daha fazla dinleme ve kesfetme firsatim oldu cok konuda. Insanlardan uzaklastigim kendi kendime yasamayi sevdigim bir donemdeyim. Her daim sohbet kesmiyor beni. Zira herkesin cok fazla konusacak seyi yok aslinda, ortak bir aktivite paylasmak daha guzel. Konusmaya gerek olmadan...
Bu teyzenin soyledigi gibi hep calisip uretmek lazim, beynin birseylerle mesgul olmayinca abuk subuk seylere takiliyor insan...
Ister istemez...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder